Első netnapló bejegyzésünk írjuk. De nem csak ezért, hanem több szempontból is rendhagyó a mai nap.

Későn indultunk táborba. Közelre jöttünk, kevesen vagyunk. Nem kellett teherautót küldenünk a felszereléssel, mert egy része már kint volt a helyszínen (a kiscserkésztáborban volt rá szükség), másrészt olyan helyre jöttünk, ahol a szlovák cserkészeknek háza van, benne némi szerszámmal, konyhai eszközzel.

A kárpátaljaiak nem kaptak vízumot, csak mi vagyunk Szepsiek. Jelenleg 22-en, mert Karaffa Robi is kijött. Csak öt napot tud maradni. De holnap talán már Köteles Ágit is kihozzák. Ma már csak hőemelkedése volt. Mikor kihozott minket a busz, elkezdett esni. Gyalog jöttünk fel a falutól, de nem áztunk meg, mert időközben elállt. Többször ijesztgetett minket az ég, de csak kerülgette a környéket, meg szemerkélt kicsit. Annyian vagyunk, hogy vígan elférnénk a házban, de hoztunk sátrakat, és mi inkább kint alszunk. Nem kell szorulni, mindenkinek van bőven helye. A terep kicsit lejtős, ma éjjel kiderül, hogy reggelig bent lehet-e maradni a sátorban, vagy kicsúszunk.

Lassan kezdtünk „bemelegedni”, lassan kezdjük felvenni a tempót. Későn lett zászlórúd, késő lett zászlófelvonás. De lett. Olyan megoldású rúd, ami még nem volt, hisz nem lehetett mélyre beásni a rudat, ezért támasztott lett. Gajdos Kati és Juhász Luci vonta fel a zászlót.

A vacsora lecsó volt. Bár kolbász csak „mutatóba” volt benne, nagyon jóra sikeredett. Mind elfogyott.

Este megjelent a Prof, meg Dr. Antonov. Tudtuk, hogy eligazítás következik, holnap nagy munka vár ránk. Ma már a GÉP is megszólalt. Üdvözölt minket a FEVA (Félreértések Elkerülése Végett Alapítvány) nevében. A Prof elmondta nagy vonalakban, hogy mi a dolgunk, de csak holnap derül ki, hogy mi a pontos küldetés. Megkaptuk a karórákat. Holnap szinkronizáljuk a GÉP-pel. Az eligazitás vége előtt mindegyikünk aláírta a titoktartási nyilatkozatot.

Pergely Sziszi vonta le a zászlót. Mindenki lefeküdt. Pihenni kell. Nagy dolgok következnek holnap.