Mozgalmas napra ébredtünk, bár reggel még nem tudtuk. Ahogy az is csak ébresztő után derült ki, hogy nem lesz reggeli torna. Lehet, hogy azért, mert vasárnap van. A reggeli szalámis kenyér, mustár, miegymás. A zászlót Szabó Christofer vonta fel. Eligazítás után szólalt meg a GÉP, sejtettük, hogy ez lesz.

Be kellett bizonyítani, hogy a Római Birodalom nagy császára volt egy bizonyos Lucius Domitius. Később derítettük ki, hogy ő valójában Néró, akit zsarnokként tart számon a történelem. Az Időkapun áthaladva egy római futárral és egy küldönccel találkoztunk. Az egyik azt állította, hogy Rómát a keresztények gyújtották fel, a másik azt, hogy maga Néró, hogy ennek ürügyével üldözhesse őket.

Délelőtt szentmisére mentünk a faluba. A kastélyt is megnéztük, ahol kis pálcikákról jeges krémet ettünk. A bázisra érve ebéd következett, karfiol/zöldségleves, sajtos-kecsöpös spagetti. A római fürdőben mártóztunk meg pihenő után, hisz hétágra sütött a nap. A fürdő után kiképzés: tájékozódás és tűzrakás volt. Eközben főtt a GH-n a csatához a vörös muníció (vizes alapú, ehetetlen puding). Miután minden kis tűz meggyulladt, jött a császár, és csatába hívott. Esőkabátba öltöztünk, csajkával, kanállal szerelkeztünk fel, és tüzelőanyagot vételeztünk. A harcban mindenki helytállt, de komoly „sérüléseket” szereztünk. Csata után a patakban hoztuk magunkat rendbe.

Vacsora előtt tápláltuk a GÉP-be a választ, jónak bizonyult. A vacsora hal volt. Rántva, krumplival, kompóttal. Az érdekesség igazából a fogyasztás módjában volt. Fekve ettük és kézzel, mint a rómaiak. Megállapítottuk, hogy nem csinálunk rendszert belőle. Sokkal jobb ülve enni, és nem is értjük, miért nem használtak kanalat.

Még meg sem emésztettük, mikor szokatlan módon újra hibát jelzett a GÉP. Nem szokott kétszer egy nap. A déli sark meghódításának történetét kell összeraknunk, mert csak dátumok és nevek maradtak meg egy vírus miatt. Az Időkapun átlépve 1912-be kerültünk, és Ernest Shackleton várt minket, aki majdnem meghódította az Antarktiszt, csak fel kellett adnia a cél előtt. Holnap estig kell a feladatot megoldanunk.

Este még „dugóztunk,” és betűkirakóst játszottunk takarodó előtt. A zászlót Köböl Tomi vonta le. A küldetés eddigi részét maradéktalanul teljesítettük. Már nincs sok hátra. Az éjszaka nyugodtnak ígérkezik.